فهرست اخبار فهرست اخبار

کمیته صمیمانه ارتباطات و بازاریابی در مدیریت شعب استان سیستان و بلوچستان برگزار گردید

طی سفر آقای احمدی ریاست اداره کل روابط عمومی ،آقای کشاورز ریاست اداره کل بازاریابی ،آقای ممی زاده معاونت اداره کل امور مدیریت های شعب و آقای مقدسی کارشناس اداره کل بازاریابی به استان سیستان و بلوچستان آقای کشاورز با همراهی همکاران مرکز و استان از دوایر مدیریت شعب استان و شعب سطح شهر زاهدان بازدید نمود

طی سفر آقای احمدی ریاست اداره کل روابط عمومی ،آقای کشاورز ریاست اداره کل بازاریابی ،آقای ممی زاده معاونت اداره کل امور مدیریت های شعب و آقای مقدسی کارشناس اداره کل بازاریابی به استان سیستان و بلوچستان آقای کشاورز با همراهی همکاران مرکز و استان از دوایر مدیریت شعب استان و شعب سطح شهر زاهدان بازدید نمود .طی این بازدید ها وضعیت فعلی شعب از دید آماری و منابع، چشم انداز شعبه و برنامه های اجرایی جهت دستیابی به اهداف مورد بررسی قرار گرفت و همچنین از سوی ریاست اداره کل بازاریابی و همچنین آقای ممی زاده برخی راهکار ها و برنامه های کوتاه مدت به روسای شعب و مسوولین مدیریت شعب استان ارائه گردید.
همچنین طی این سفر ، کمیته صمیمانه ارتباطات و بازاریابی با حضور همکاران مرکز و اعضای کمیته بازاریابی استان تشکیل گردید.کشاورز ضمن با اهمیت خواندن تشکیل این کمیته و ابراز تاکید مدیر عامل بر این موضوع بیان نمود : بازاریابی علم داده محور است که خواستارم مسوولین مرتبط با آمار ضمن حساسیت بیشتر به این موضوع ، آمار مذکور را همراه با تجزیه و تحلیل و تعیین نقاط ضعف و قوت به مدیر شعب استان و نیز همکاران ارائه نمایند .به ویژه شعب باید از این اطلاعات مطلع باشند تا توانایی شناخت خود و مقایسه با سایر شعب را در اختیار داشته باشند و اگر حساسیت در مورد داده ها و آمار وجود داشته باشد و بارها این موضوع بصورت ساده شده و پر تکرار به همکاران ارائه گردد در دستیابی به اهداف بسیار تاثیر گذار است .پیگیری بازاریابی امری زمان بر است که پیشنهاد میشود پیگیری امور بازاریابی شعب بین اعضای کمیته بازاریابی استان تقسیم شود و هر یک مسوول پیگیری چند شعبه شوند تا از این طریق و پیگیری مداوم  و ارائه نظرات کارشناسی به شعب سبب تغییر در عملکرد فعلی شوند.
مراجعه به مدارس و آموزشگاه ها و بازاریابی با هدف معرفی حساب صندوق پس انداز جوانان این فرصت را در اختیار بانک می گذارد که با مراجعه والدین به شعب ، همکاران به اطلاعات مالی و شغلی والدین دسترسی پیدا نمایند و این داده ها در بازاریابی های آتی بسیار تاثیر گذار است .همچنین تاکید می کنم روسای شعب نسبت به شناخت خود و محیط(محدوده بازاریابی) اقدام نموده و سعی در جذب منابع ابتدا در حوزه محدوده بازاریابی خود نمایند و پس از آن در خارج از محدوده به فعالیت بپردازند.خدمات کارمزد محور همچون صدور انواع ضمانت نامه ، دارای اهمیت می باشد و مطمئنا این اهمیت در سال های آتی بسیار بیشتر خواهد شد که خواستارم از هم اکنون نسبت به بازاریابی و بازارسازی این خدمات در استان برنامه ریزی و اقدام شود .
هدف اصلی تشکیل کمیته بازاریابی و کمیته های فرعی بازاریابی و گروه مذاکره کنندگان ایجاد بستری برای هم افزایی و تقسیم تجربیات موفق می باشد که خواستارم این موضوعات با حساسیت بیشتری پیگیری شود .برنامه بازاریابی مدیریت شعب استان بزودی ارائه می شود که با عنایت به اهمیت موضوع باید در اسرع وقت نسبت به برنامه ریزی و هدف گذاری اقدامات موثری صورت گیرد .بانک  بدنبال منابع بسیار درشت نمی باشد ولیکن جذب منابع خرد در دستور کار است تا حرکات سینوسی این منابع تاثیر بسیار کمی بر وضعیت منابع بانک داشته باشد و دچار کمترین تغییر شویم .
در ادامه احمدی ریاست اداره کل روابط عمومی برگزاری همایش هم اندیشی فعالان بخش صنعت ساختمان را موثر قلمداد نمود و بیان کرد : معتقدم این همایش ها موثر واقع می شود و باید بصورت شش ماهه و یا سالانه تشکیل شود .برگزاری همایش یک رخداد برد برد است که طی آن منجر به افتتاح حساب های جدید و همچنین پرداخت تسهیلات با ریسک کم می شود .
احمدی افزود : خواستن توانستن است و اگر این خواستن همراه با گروه کاری خوب و موفقی باشد راه رسیدن به موفقیت هموار است و اگر عامل همدلی نیز اضافه شود موفقیت یک گروه تضمین می شود .
پیگیری آمار  و رصد روزانه آن تاثیر مثبتی بر موفقیت دارد و اگر این حساسیت به شعب  و روسای شعب منتقل شود موفقیت مدیریت شعب استان در دسترس خواهد بود .
بافت اجتماعی استان سیستان و بلوچستان با عنایت به مذهب و برخی اعتقادات ، کمتر میل به دریافت سود دارد که بعنوان یک فرصت باید از آن بهر برداری گردد .حساب سرمایه گذاری ممتاز بدون سود در این استان جای برنامه ریزی و اقدام بیشتری دارد که استان می تواند بعنوان یه نقطه قوت از آن بهره گیرد.انگیزه لازم در همکاران استان مشاهده می شود ولیکن با ایجاد کانال های ارتباطی بیشتر موفقیت مدیریت شعب را می تواند در چشم اندازی کوتاه مدت متصور شد و مطمئنا با تلاش بیشتر و همدلی همه همکاران شعب و ستاد  بزودی در منطقه سبز قرار گیرید .با آسیب شناسی عملکرد استان  و با عنایت به فاصله کمی که با نمره ایده آل منطقه سبز وجود دارد ،تلاش شود در چند هفته باقی مانده  در منطقه مذکور واقع شوید و همچنین در سال آینده برنامه ریزی شود تا به هدف ، بهبود رتبه مدیریت شعب دست یابید .
در ادامه نشست ممی زاده هدف مرکز را در وهله اول همفکری و همیاری مدیریت ها جهت بهبود عملکرد عنوان و بیان نمود: با عنایت به مشغله شعب، ستاد باید نسبت به تهیه آمار همراه با تجزیه و تحلیل و ارائه آن به شعب اقدام نماید . جهت صدور ضمانت نامه همکاران شعب با برقراری ارتباط با مشتریان خاص و همچنین شرکت ها و ادارات سعی به دستیابی به هدف صدور انواع ضمانت نامه نمایند .در ادامه معاونت اداره کل امور مدیریت های شعب برخی راهکار ها و پیشنهاد ها را جهت بهبود عملکرد عنوان نمود .
همچنین شایان ذکر است در ابتدای جلسه جعفری مدیر شعب استان ضمن تشکر از حضور همکاران مرکز در استان بیان کرد : حضور همکاران اداره کل بازاریابی و همچنین اداره کل روابط عمومی بسیار مثمر ثمر می باشد و برگزاری دوره آموزشی مهارت های ارتباطی و مذاکراتی تغییر چشم گیری در نگرش همکاران ایجاد نموده است که جای تشکر دارد.برگزاری همایش هم اندیشی فعالان بخش صنعت ساختمان نیز می تواند باعث ایجاد تعامل بیشتر با این بخش از جامعه و همچنین افتتاح حساب صفر درصدی شود که امیدوارم بتوانیم از طریق رسوب این حساب ها نسبت به پرداخت تسهیلات نیز اقدام نماییم .سهم 4 درصدی منابع استان مطلوب نمی باشد که امیدوارم با برنامه ریزی و تغییر نگرشی که ایجاد شده است در سال جدید با جذب منابع بیشتر و عزم همکاران شاهد تغییرات مثبتی در استان باشیم . استان دارای همکاران خوش فکر و مستعد زیادی است که امیدوارم با استفاده از رهنمود های ادارات کل امور مدیریت های شعب ، بازاریابی و روابط عمومی عملکرد بهتری را در سال جدید به نمایش بگذاریم . بافت اجتماعی و مذهبی استان به نحوی است که از منابع صفر درصدی مناسبی برخوردار است و اگر مزایای بیشتری، همچون تسهیلات قرض الحسنه در اختیار استان قرار گیرد در  جذب منابع مذکور موفق تر عمل خواهیم نمود.


 

آخرین بروزرسانی 1397/12/28